Доброї доби, шановні читачі нашого блогу! У минулій статті “Виробництво бітумної черепиці” ми говорили про основні етапи виготовлення такого будівельного матеріалу, як м’яка черепиця. Сьогодні мова піде про профнастилі, а точніше про правила, яких слід дотримуватись при транспортуванні такого будівельного матеріалу. Доставка будматеріалу до певного місця призначення, будучи однією з важливих галузей економіки, передбачає низку основних вимог кожного окремого виду продукції. Підготовка до транспортування профліста починається з ретельної упаковки.
Упаковка профнастилуВ першу чергу проводиться сортування матеріалу по маркуванню, виду покриття, загальним габаритам і товщині металу. На цьому етапі листи оглядають наявність шлюбу.
Формуючи листи в пачки, враховується вага, яка за нормою не повинна перевищувати 5 т для кожної. При цьому профнастил поміщають на дерев’яні піддони, або бруси – 50 * 150 (мм), що довжиною перевищують ширину листа на 100 мм. Між піддонами, брусами, поперечними стяжками та листом додатково укладають шар картону або пінополіетилену.
Листи в кожній пачці обертаються вологонепроникною плівкою (за винятком оцинкованого профлиста), що зберігає матеріал від контакту з атмосферними опадами в момент перевезення та вантажних робіт.
Завдання упаковки – збереження матеріалу від механічних пошкоджень та надійна фіксація листів у пачці. Для цього профнастил міцно стягується поперечними та поздовжніми стяжками за допомогою пакувальної сталевої стрічки. Перед цим, а також зверху пачки, в місцях поперечних стяжок укладають бруси (дошки). Відстань між поперечними стяжками має бути не менше 2 м, відміряючи від торцевих стяжок, що фіксують край пачки. Відповідно, для профлиста маркувань: Н; СР – при довжині листа 9 м і вище, інтервал між поперечними стяжками не повинен перевищувати 3 м.
За нормами перевезень покрівельного профнастилу на далекі відстані, у тому числі і за кордон, пачки додатково поміщаються у дерев’яні ящики.
Відповідно до правил перевезення та кріплення вантажів доставка профнастилу може здійснюватися на будь-якому транспорті горизонтального вигляду. Більшість (близько 85%) перевезень будівельного матеріалу посідає автомобільний транспорт. При цьому, серед основних вимог щодо останнього враховується також:
Як правило, перевезення профільованого аркуша проводиться в закритому транспорті в один ярус, однак, залежно від виду транспорту і маршруту допускається навантаження пачок у два яруси і більше з розрахунку можливого тиску на нижній аркуш – 3 т на 1 п/м. Перевезення вантажу у відкритому виді транспорту можливе до 200 км у разі відсутності атмосферних опадів.